maandag 29 oktober 2007

Shoot me - Voices of the Abandoned

0209Ik ben iemand die slechts dom op knoppen drukt (en zodoende nooit de touwtjes in handen krijgt). Daardoor gaat er wel eens iets mis. Dan jaag ik - zonder het te willen - mijn medemens de stuipen op het lijf. Wegens vermeend terrorisme werd ik onlangs op Treviso nog-net-niet in de boeien geslagen. Afgelopen zondag maakte ik de veiligheidsagent van de Nepalese filmregisseuse Lokesh Srestha aan het schrikken. Tja, die vervelende biepjes en bliebjes uit mijn camera roepen bij mezelf ook ergenis op. Maar, ik wist niet hoe ik ze het zwijgen op moest leggen. De agent zag me natuurlijk aan voor een spion van het Nepalese regeringsleger, of een maoïst, en stelde me een paar lastige vragen.



0056Lokesh Srestha en Seetashma Thapa maakten een film over de doorsnee Nepalees. Deze is afhankelijk van de bescherming van maoïstische rebellen tegen het regeringsleger, of juist andersom. Het ligt er maar net aan welke van de twee 'de touwtjes in handen heeft' in jouw regio. De Nepalezen, die van beide instanties niets moeten hebben, zijn aan de goden overgeleverd. Van die laatste categorie zijn er heel veel in Nepal. Hulpvaardig zijn ze niet.



Boven: Lokesh Srestha beantwoordt vragen uit het publiek



Onder: filmstill



Meer foto's op Flickr



Shoot Me



Geen opmerkingen:

Een reactie posten