zondag 6 juli 2008

Mee-doen

Img_0051Vanmiddag, Rotterdam Pijnackerplein. Vier slagwerkers van het Rotterdams Philarmonisch geven een concert. Dan komt het moment waarop een van de muzikanten de aanwezige toehoorders uitnodigt het getrommel met handgeklap te ondersteunen. Om een harmonische uitvoering te bewerkstelligen, offreert de muzikant het publiek een spoedcursus ritmisch klappen. Iedereen neemt vrolijk deel. Veinzend dat ik nu eenmaal mijn handen vol heb met fotograferen, en zodoende nog even niet kan mee-doen, loop ik langzaam achteruit. Vervolgens maak ik me snel en zo onopvallend mogelijk uit de voeten, ondertussen vrezend dat de klappende cursusleider mij opmerkt en mij door zijn microfoon pleingalmend tot de orde zal roepen: "Ja, die meneer daar met dat zwarte jasje en die groene flodderbroek!" Alle collaborerende muziekliefhebbers draaien zich nu in mijn richting. "Ja u! Wilt u rechtsomkeert maken en even gezellig met ons mee-doen?"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten