vrijdag 31 juli 2009

Atmosferisch Parijs

20me_juillet_11220me_juillet_16520me_juillet_17822me_juillet_00224me_juillet_01424me_juillet_01824me_juillet_03824me_juillet_357



Eerder schreef ik over een knappe koppenbijeenkomst in het Nai. Tijdens die bijeenkomst filosofeerde men over de voorwaarden voor de ideale stad. Men sprak over verdichting, versmelting, vermenging, ecologie en last but not least het incorporeren van kunst. Dingen waar de burger gelukkig van wordt. In het Parijse 20ste arrondissement tref je dit allemaal aan. Je hoeft er niet naar te zoeken; het is voortdurend om je heen. Het 20ème is 200% Parijs, maar dan zonder toeristen. Ecologisch moet nog veel gebeuren. Het sympathiek aandoende fietsenplan (Vélib'), nu precies twee jaar operationeel, is niet voldoende. De Parijzenaar is niet uit zijn auto te slaan. Fietsen doe je voor de grap en in je vrije tijd. Je gaat niet naar je werk op de fiets.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten