zaterdag 11 november 2006

Post mode

Kopie_van_img_0016 Type vamp geflankeerd door coole tweeling. Dit duo is zojuist, na veertig jaar winterslaap, uit hun diepvrieskist gelicht. Zij weten nog niet dat de tijd niet heeft stilgestaan. Hun hoofden lijken weggeknipt van de voorbeeldfoto’s uit de herenkapsalons van 1967. In 1967 werd ik veertien. Ik had óók zo’n hoofd: precies zo’n scheiding, net zo’n bril en verdomd ja, óók zo’n baardje. Maar dát was niet echt; op het matte papier van mijn pasfoto had ik met een B4-potlood mijn kaken behaard, zodat ik ouder en interessanter werd.



Bij kritischer beschouwing blijkt de vamp een vampíer; zij mist immers een volwaardig spiegelbeeld en als ze lacht, zal ze zeker vier blikkerende, puntige hoektanden ontbloten. Rechtsonder heeft een van haar slachtoffers nog geprobeerd een boodschap te schrijven. Met zijn eigen bloed natuurlijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten