maandag 26 januari 2009

Boze filmer

Garmel_2Vanmorgen lukte het me om op het IFFR, reeds tijdens de eerste film die ik ging zien, ruzie te krijgen met de regisseur ervan. De man bleek achter me te zitten. Hij tikte me op de schouder toen ik een paar foto's van het filmdoek maakte. "Meeking fielm of ee fielm iez ieliegel", siste hij me toe. Ik informeerde beleefd of hij misschien de maker was. Dit bleek het geval. "Wees niet boos alstublieft, ik schrijf iets over u en uw films", probeerde ik, van de weeromstuit in vergelijkbaar gebroken engels. Hij beantwoordde mijn verklaring met een vernietigende blik en blies iets over 'respect'. Hij kon natuurlijk niet weten dat de perceptie van dit begrip in Bakellendes Lage Land door het Gemene Volk enigszins is aangepast. Maar goed, ik besloot dan maar niks over de man en zijn films te schrijven, deelde hem dit mee en verliet bedroefd de zaal.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten